Her er historien til "Tater Sofie". Ei flott Taterjente som har opplevd mange fine, men også triste ting i livet. Jeg skal blogge denne historien, og gjengi den så uforkortet som mulig. Alt i Alt så blir det ca 138 innlegg.





       LoveMyProfile.com - Profile Counters



fredag 10. februar 2012

Tatere er glad i musikk

Alle vi som er tatere, og som reiste rundt i Norge, var glad i musikk. Det var alltid noen som spilte trekkspill eller fele, og alle kunne mange sanger.
Jeg likte godt å ligge om kvelden og høre på når de voksne sang og spilte sangene sine. Det var lange sanger, mange, mange vers, og det var veldig ofte om noen som var kjærester, eller som ville bli kjærest med noen. Det var spennende! Noen viser var veldig morsomme, og da lo de voksne høyt og lenge, men plutselig kunne de gråte og gråte fordi en annen vise var så fryktelig trist. Jeg kan også gråte nå hvis jeg hører en vise som er trist, eller en melodi som er veldig sørgmodig. Men selv om det er trist, liker jeg det. Det er noen ganger godt å gråte når en hører en trist sang. Det er nesten så jeg blir gladere etterpå!
Det hendte bestemor sang til meg når jeg skulle sove. Den sangen jeg likte best, hadde ingen ord. Bestemor bare trallet, og så satt hun og trampet forsiktig med foten. Det var en god lyd, det. Jeg likte å sovne til den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar