Her er historien til "Tater Sofie". Ei flott Taterjente som har opplevd mange fine, men også triste ting i livet. Jeg skal blogge denne historien, og gjengi den så uforkortet som mulig. Alt i Alt så blir det ca 138 innlegg.





       LoveMyProfile.com - Profile Counters



tirsdag 27. mars 2012

Klokkemaker


Etter hvert lærte jeg meg å lage alt det som far kunne, men det jeg virkelig likte å gjøre
da jeg ble stor, var å reparere klokker. Jeg øvde meg helt fra jeg var liten ved å plukke fra
hverandre klokkene og sette dem sammen igjen. Det var ikke alltid jeg fikk det til alene,
så noen ganger måtte far hjelpe meg når det lå skruer utover, og jeg ikke klarte å finne ut
hvor de skulle være. Far hadde en hel verktøykiste med klokkeverktøy, men da jeg ble stor,
fikk jeg den av han. Der var alt jeg trengte for å reparere klokker: tenger, bitte, bitte små
skrujern og glass i forskjellige størrelser. Jeg kunne reparere alle klokkene enten det var
små armbåndsur, vekkeklokker eller digre veggklokker. Alt kunne jeg ordne. Folk ble glad
da de så meg: ”Nå kommer han Oliver, nå får vi reparert den ødelagte klokka vår,” sa de.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar